צה"ל זועם • מוקד דיווח חדש על פגיעה בחיילים שומרי מצוות

    יצוין, כי למרות הטענות הסוברות כי העמותה נפתחה בכדי לשדל חרדים לגיוס, מדובר בעמותה שהוקמה על ידי דתיים לאומיים - במטרה לסייע לחיילים הנמנים על המגזר הדתי והחרדי.
    יעקב גרודקה 1 Comment on צה"ל זועם • מוקד דיווח חדש על פגיעה בחיילים שומרי מצוות

    החיילים החרדים בצה"ל מרגישים לעיתים פגועים, ולא פעם הם מדווחים על פגיעה בערכים הדתיים עליהם הם שומרים • עמותה חדשה קמה להלחם בתופעה ובצה"ל תוקפים בחומרה • "צר לנו כי יש הבוחרים להמציא טענות שווא שכל מטרתן פילוג הצבא"

    תמונת אילוסטרציה צילום: אביר סולטן, פלאש 90
    יצוין, כי למרות הטענות הסוברות כי העמותה נפתחה בכדי לשדל חרדים לגיוס, מדובר בעמותה שהוקמה על ידי דתיים לאומיים - במטרה לסייע לחיילים הנמנים על המגזר הדתי והחרדי.
    22:32
    07.05.24
    נתי קאליש No Comments on פרסום ראשון: האדמו"ר ידליק בירושלים, המשפיע בבית שמש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    החיילים החרדים בצה"ל מרגישים לעיתים פגועים, ולא פעם הם מדווחים על פגיעה בערכים הדתיים עליהם הם שומרים. מי שמקם להלחם בתופעה, היא עמותה חדשה שהקימו רבנים ואנשי ימין שמזמינה חיילים לדווח על כל מקרה שבו חשו פגיעה ברגשותיהם הדתיים או באורח חייהם הדתי.

    העמותה, ששמה הוא "צו 1", קוראת לחיילים דתיים וחרדים להתקשר למוקד מידע ולדווח בזמן אמת על מפגע או הטרדה שמציקה לחייל במהלך שירותו, כאשר בעמותה מבטיחים שאת המידע שיגיע אליה – מתכוונים אנשיה להעביר לגורמים בכירים ברבנות הצבאית ובקרב מפקדים בכירים בצה"ל.

    בדף הרשת החברתית של העמותה נכתב כך: "חייל/ת, קיבלת פקודה הנוגדת את עולם המסורת שלך? עושים אצלכם מנגל לא כשר? סיור במנזר/במסגד? כפו עליך לגלח את הזקן? זכותך לקיים אורח חיים מסורתי".

    יצוין, כי למרות הטענות הסוברות כי העמותה נפתחה בכדי לשדל חרדים לגיוס, מדובר בעמותה שהוקמה על ידי דתיים לאומיים – במטרה לסייע לחיילים הנמנים על המגזר הדתי והחרדי.

    מהעמותה נמסר היום כי "צו 1 הוקמה במטרה להחזיר את היחס החיובי של הצבא כלפי החיילים הדתיים והמסורתיים. אנו מגלים סימנים של שינוי מגמה בפיקוד הבכיר של צה"ל, המונע מחיילים לקיים אורח חיים דתי ומסורתי ללא סיבה מוצדקת. מטרתנו להעניק לחיילים הדתיים הגנה וסיוע, כדי שיוכלו להמשיך לשרת את עם ישראל בלי לפגוע באמונתם הדתית והיהודית".

    צה"ל לא אהב את ההתערבות החיצונית של העמותה והבוקר הוא מסר כי "בצה"ל דוחים כל ניסיון למעורבות פוליטית תוך העמדת פנים של עזרה לחיילים. צה"ל ימשיך להוות כור היתוך לכל גווני החברה הישראלית ולהגן על מדינת ישראל כצבא עם ממלכתי. צר לנו כי יש הבוחרים להמציא טענות שווא שכל מטרתן פילוג הצבא. מתחים בשירות הצבאי או טענות מכל סוג שהוא יטופלו רק על ידי מפקדי הצבא ללא מורא וללא חשש תוך הדיפת כל מעורבות פוליטית לשמירת צה״ל צבא לוחם ערכי וממלכתי".



    1 תגובות

    מיין תגובות